• 1
  • 2
  • 3
Wednesday, October 17, 2018

Skop Perkhidmatan

SKOP PERKHIDMATAN

  • Kesihatan Awam – Preventif, Pendidikan Kesihatan, Promosi Kesihatan
  • Pemeriksaan Kesihatan – Pra-pekerjaan, Pra-pendidikan, Pemeriksaan Kesihatan  
  • Diagnostik – Makmal, ECG
  • Fisioterapi dan Rehabilitasi
  • Rawatan dan Observasi
  • Prosedur Mudah dan Pembedahan Minor
  • Klinik Pesakit Luar
  • Kecemasan (24 Jam)
  • Perlindungan Perubatan
  • Klinik di Luar waktu Pejabat (6pm- 10pm)
  • Day care clinic (Untuk kes-kes yang memerlukan pemerhatian tetapi tidak memerlukan rawatan tertiari)
  • Perkhidmatan X-ray dan ultrasound (dalam pembinaan)
  • Rawatan Asas Pergigian

 

PIAGAM PELANGGAN


Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti:

  • Keutamaan akan kami berikan kepada kes kecemasan dan kritikal dan akan dirawat dengan kadar serta-merta;
  • Perkhidmatan perawatan akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya;

Jenis Pelanggan
 (Pesakit luaran/ulangan)

Indikator
Ibu mengandung 30 minit
Bayi / Kanak-kanak 15 minit
Warga emas 30 minit
Lain-lain kategori 60 minit (dengan syarat terdapat sekurang-kurangnya dua (2) orang pegawai perubatan yang bertugas ketika itu)
  • Memastikan semua ubat didispens di kaunter farmasi dalam tempoh 30 minit selepas menerima preskripsi
  • Memastikan semua kes rujukan ke hospital yang menggunakan ambulans dihantar serta merta selepas keadaan pelanggan stabil
  • Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah dijamin
  • Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan
  • Memastikan aktiviti promosi kesihatan bagi setiap kumpulan sasar (pelanggan) yang khusus, 100% mengikut jadual yang ditetapkan dan
  • Memberi respons atau membalas segala aduan pelanggan secara bertulis atau emel kepada pengadu dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas aduan diterima.